« Tagasi

Abivahendite e-tellimise vajadus on oodatust märksa suurem

Esialgu pilootprojektina käivitunud abivahendite kojutellimise võimalus Eesti suurimast abivahendikeskusest näitas, et nõudlus abivahendite ohutu kättesaamise vastu kriisiolukorras on suur. Seetõttu on alates nüüdsest võimalik tellida veelgi suuremat valikut igapäevaeluks vajalikke abivahendeid kulleriga otse koju. 

Invaru alustas eriolukorra väljakuulutamisel esmakordselt abivahendite e-tellimise võimaluse pakkumist, et kaitsta praegu leviva koroonaviiruse peamist riskigruppi ehk eakaid ja nõrga immuunsüsteemiga inimesi, kes moodustavad ca 80% abivahendikeskuse külastajatest. Igakuiselt eluks vajalike abivahendite kättesaamiseks külastab Invaru teeninduspunkte tavapäraselt üle Eesti enam kui 10 000 abivajat kuus, sest tavaolukorras vajab ostu vormistamine põhjalikku dokumenteerimist, mille osas eriolukorra raames erand tehti.

"Alustasime esialgu riikliku soodustusega inko- ja nahahooldustoodete kojutoomise võimaluse pakkumist. Kuna palju huvi on tuntud ka teiste abivahendite tellimise vastu, laiendasime kullerteenuse toodete valikut ning edaspidi saab kojukandega osta ka erinevaid olme-, treening- ja liikumisabivahendeid," selgitas Invaru klienditeenindaja Siiri Kaska. 

Tulenevalt Sotsiaalkindlustusameti loast on riikliku soodustusega võimalik tellida koju nahahooldustooteid ja inkotarbeid nagu mähkmed, aluslinad, fikseerivad püksid, kateetrid, uriinikotid, ühekordsed söögipõlled, pesukindad, niisked salvrätid ja juustepesumütsid. 

Lisaks saab tellida kulleriga koju riikliku soodustuseta tarvikuid nagu kargud ja kepid, söömiseks, riietumiseks ja võimlemiseks mõeldud abivahendid ning imikute hooldamiseks mõeldud vahendid. "Lisaks eakatele ja madala immuunsüsteemiga inimestele soovime kaitsta ka emasid ja vastsündinuid, kel on tänases olukorras turvalisem kasutada kullerteenust," lisas Kaska koju tellitavate tarvikute laienemise eeliseid.

"Riikliku soodustusega tellimuse puhul on oluline meeles pidada, et kulleri vahendusel riikliku soodustusega abivahendeid soetades jääb esialgu täitmata isikliku abivahendi kaart. Tellimuse teinud inimene peab kindlasti 30 päeva jooksul pärast eriolukorra lõppemist esitama Invaru esinduses isikliku abivahendi kaardi, et teha sissekanne soodustehingu kohta. Kui isikliku abivahendi kaart jääb 30 päeva jooksul pärast eriolukorra lõppemist esitamata, peab abivahendikeskus paraku hiljem ostu kohta täisarve vormistama," paneb Kaska südamele.

"Seni on nii meie klienditelefonile kui e-postile laekunud küsimustest suur osa seotud sellega, kuidas toimub abivahendite eest tasumine. Arve saadame edasi e-posti teel ja seda saab tasuda nii abivajaja kui ka tema lähedane või ka piirkonna sotsiaaltöötaja pangaülekande abil, misjärel anname saadetise üle pakikullerile," tõi Kaska välja.

Abivahendite tellimusi saab esitada telefonitsi numbril 605 4180 või e-kirja teel aadressil tellimus@invaru.ee. E-kirja teel tellides tuleb tellimuses kindlasti ära märkida tellija andmed ja ka abivahendite kasutaja andmed, kui need on erinevad. Samuti tuleb võimalikult täpselt kirja panna soovitud tooted ja nende kogused.

Fotod abivahendikeskusest ja abivahenditest: https://photos.app.goo.gl/2f3MokuswxE1qR1J8